Hat, Hicri 1440;Yaşayan İnsan Hazinesi’nden Ruhla Yazılmış Harf Eskizleri
Türkiye’nin “Yaşayan İnsan Hazinesi” unvanına sahip hattat ve ebru sanatçısı Fuad Başar, hat sanatının en içsel ve özgür alanlarından biri olan karalama çalışmalarında, harflerin ruhunu ve kalemin sesini arıyor. Bu eserler, bir kompozisyonun son hâli değil; aksine, sanatçının zihninden kalbine, oradan da kâğıda akan bir düşünce yolculuğunun izleridir.
Karalama Nedir?
Hat sanatında “karalama”, bir hattatın harfleri denediği, ritmini aradığı, formu çözümlediği özgür eskizlerdir. Fuad Başar’ın karalamaları ise yalnızca teknik arayışlar değil; aynı zamanda manevi bir tefekkür, harflerle yapılan bir zikir niteliğindedir.
Sanatsal Özellikler:
• Yazı Türleri: Sülüs, nesih, celî, talik gibi klasik hat türlerinden örnekler
• Malzeme: Geleneksel mürekkep, is mürekkebi, el yapımı kâğıtlar
• İfade: Harflerin ritmi, boşlukların dengesi, kalemin özgür akışı
• İmza: Fuad Başar’ın kendine özgü dokunuşları ve ustalık izi
Manevi Derinlik:
Fuad Başar’ın karalamaları, sadece bir sanatçının elinden çıkan çizgiler değil; bir ömürlük meşk yolculuğunun sessiz tanıklarıdır. Her harf, bir dua gibi yazılmış; her kıvrım, bir sabır gibi işlenmiştir. Bu eserler, izleyiciye sadece görsel bir deneyim değil, aynı zamanda kalemle yapılan bir iç yolculuk sunar.